শ্ৰী কৃষ্ণৰ মৃত্যু কেনেকৈ হৈছিল আৰু তেওঁৰ পত্নী সকলৰ কি হৈছিল ?
প্ৰথমে মই কব খোজোঁ যে আল্লাহ, ঈশ্বৰ বা সৃষ্টি কৰতাৰ জানো মৃত্যু হয় বা হব পাৰে ?????? হিন্দু সকলে যে কিমান অন্ধকাৰত আছে এইবোৰ দেখিয়েই বুজিব পাৰি” মানু্হবোৰক তেঁওলোকে ভগৱান বনাই পূজা কৰি আছে কাৰণ মৃত্যু স্ৰষ্টাৰ সৃষ্টিৰ হয়’ স্ৰষ্টাৰ নহয়।
তোমালোকে হয়তো জানিব পাৰা, কৃষ্ণ বিষ্ণুৰ অৱতাৰ আছিল যিয়ে মানুহৰ ৰূপত পৃথিৱীত জন্ম লৈছিল। গতিকে এজন মানুহৰ জীৱন সীমিত হ’ব আৰু এদিন মৃত্যু বৰণ কৰিব। কৃষ্ণ বৃদ্ধ হৈ মৃত্যুও হৈছিল, কিন্তু এক অস্বাভাৱিক ধৰণে। জাৰা নামৰ এজন চিকাৰীয়ে কৃষ্ণৰ ভৰিত এটা তীৰ মাৰিলে। আৰু কাহিনীটো পিছত হয়তো এইটো দেখুৱাবলৈ পাক খাইছিল যে কৃষ্ণই নিজেই এইটো বিচাৰিছিল। কৃষ্ণ প্ৰকৃততে অভিশপ্ত আছিল। কৃষ্ণই চিকাৰী জাৰাক হত্যা কৰিছিল কিন্তু তেওঁক স্বৰ্গলৈ প্ৰৱেশ কৰিছিল। স্কন্দ পুৰাণ .12.118- ৰ মতে চিকাৰীয়ে কৃষ্ণৰ হৃদয় বিন্ধোৱা কাড়টোৰে গুলী মাৰিছিল, কিন্তু বিষ্ণু পুৰাণ অনুসৰি কাড়টো কৃষ্ণৰ ভৰিত গুলী মাৰিছিল।
বিষ্ণু পুৰাণ ৫.৩৭.৬১-৬৯ “ব্ৰহ্মৰ কথাক সন্মান জনাই দুৰ্বাসৰ প্ৰশংসা, প্ৰসিদ্ধ কৃষ্ণই চিন্তাত লিপ্ত হৈ আঁঠুৰ ওপৰত ভৰি ৰাখি বহিছিল। তাৰ পিছত তালৈ আহিল জাৰা নামৰ এজন চিকাৰী, যাৰ কাড়টো লোৰ টুকুৰাৰে তৈয়াৰ কৰা ব্লেডেৰে টিপ কৰা হৈছিল, যাক পাউডাৰলৈ হ্ৰাস কৰা হোৱা নাছিল; আৰু দূৰৈৰ পৰা কৃষ্ণৰ ভৰিৰ পৰা চাই, তেওঁ ইয়াক এটা হৰিণৰ অংশ বুলি ভুল কৰিছিল, আৰু তেওঁৰ কাড়গুলি কৰিছিল, নিজৰ চিহ্নৰ ওচৰলৈ গৈ তেওঁ চাৰিজন সশস্ত্ৰ ৰজাক দেখিলে আৰু তেওঁৰ ভৰিৰ ওচৰত পৰি বাৰে বাৰে তেওঁৰ ক্ষমা বিচাৰি এইদৰে কৈছিল, “মই অজ্ঞাতভাৱে এই কামটো কৰিছোঁ, মই এটা হৰিণৰ লক্ষ্য তৈয়াৰ কৰিছোঁ বুলি ভাবি! মোৰ ওপৰত দয়া কৰক, যি মোৰ অপৰাধৰ দ্বাৰা গ্ৰস্ত; কিয়নো আপুনি মোক গ্ৰাস কৰিবলৈ সক্ষম হৈছে!” ভাগৱতে উত্তৰ দিছিল, “আপুনি কমকৈ ভয় নকৰিব। যাওক, চিকাৰী, মোৰ অনুগ্ৰহৰ জৰিয়তে, স্বৰ্গলৈ, দেৱতাৰ বাসস্থানলৈ।” এনেদৰে কোৱাৰ লগে লগে এখন মহাকাশীয় গাড়ী ওলাই আহিল আৰু চিকাৰীজনে ওপৰলৈ উঠি স্বৰ্গলৈ আগবাঢ়ি গ’ল। তাৰ পিছত প্ৰসিদ্ধ কৃষ্ণই নিজৰ বিশুদ্ধ, আধ্যাত্মিক, অশেষ, অকল্পনীয়, অজাত, অক্ষয়শীল, অবিনশ্বৰ আৰু সাৰ্বজনীন আত্মাৰ সৈতে নিজকে একত্ৰিত কৰি, যি বাসুদেৱৰ সৈতে এক, তেওঁৰ নশ্বৰ শৰীৰ আৰু তিনিগুণ গুণৰ অৱস্থা ত্যাগ কৰিছিল।
শ্ৰীমদ ভাগৱতমৰ নিম্নলিখিত শ্লোকটোত কোৱা হৈছে যে যদিও কৃষ্ণই অভিশাপটো ওলোটাই দিবলৈ সক্ষম আছিল কিন্তু তেওঁ নিজৰ ভাগ্য স্বীকাৰ কৰিবলৈ বাছি লৈছিল,
শ্ৰীমদ ভগৱতম 11.1.23-25 “মাছবোৰ মাছমৰীয়াৰ জালত আন মাছৰ সৈতে সাগৰত ধৰা পৰিছিল। মাছটোৰ পেটত থকা লোহাৰ পিণ্ডটো চিকাৰী জাৰাই লৈছিল, যিয়ে ইয়াক তেওঁৰ খাদৰ শেষত কাড়ৰ মুৰ হিচাপে ঠিক কৰিছিল। এই সকলো বোৰ ঘটনাৰ তাৎপৰ্য সম্পূৰ্ণৰূপে জানি, সৰ্বোচ্চ প্ৰভুয়ে যদিও ব্ৰহ্মাসকলৰ অভিশাপ কমাবলৈ সক্ষম আছিল, তথাপিও তেনে কৰিব বিচৰা নাছিল। ইয়াৰ পৰিৱৰ্তে তেওঁ আনন্দেৰে অনুষ্ঠানবোৰক অনুমোদন জনাইছিল।
তেওঁৰ পত্নী,পৰিয়াল আৰু বালাৰামৰ কি হ’ল?
দেৱী ভাগৱতমৰ মতে, বালৰামৰো মৃত্যু হৈছিল, আৰু তেওঁৰ চহৰ দ্বাৰকা সাগৰত ডুব গৈছিল,
শ্ৰীমদ দেৱী ভাগৱতম 2.28.1-23 “… সুৰা পান কৰি নিচাগ্ৰস্ত যদুৰ উচ্চ আত্মাবংশীসকলে ইজনে সিজনৰ বিৰুদ্ধে যুঁজ দিছিল আৰু কৃষ্ণা আৰু বলৰামৰ উপস্থিতিত তেওঁলোকক বহিষ্কাৰ কৰা হৈছিল। বলৰামে তেতিয়া তেওঁৰ নশ্বৰ কুণ্ডলী ত্যাগ কৰিছিল; পদুম চকুৰ ভগৱন কৃষ্ণাই ব্ৰাহ্মণৰ অভিশাপক সন্মান জনোৱাৰ বাবে চিকাৰীৰ কাড়ৰ দ্বাৰা আঘাত প্ৰাপ্ত হৈ নিজৰ জীৱন ত্যাগ কৰিছিল। বসুদেৱে হৰিয়ে তেওঁৰ নশ্বৰ কুণ্ডলী ত্যাগ কৰাৰ কথা শুনিছিল, আৰু তেওঁৰ হৃদয়ৰ ভিতৰত বিশ্বব্ৰহ্মাণ্ডৰ দেৱীক ধ্যান কৰিছিল আৰু তেওঁৰ পবিত্ৰ জীৱন ত্যাগ কৰিছিল।
অৰ্জুন বৰ দুঃখিত হ’ল; তেওঁ প্ৰভাসালৈ গৈছিল আৰু সকলোৰে অন্ত্যেষ্টিক্ৰিয়া যথাযথভাৱে সম্পন্ন কৰিছিল। হৰিৰ মৃতদেহ দেখি অৰ্জুনে ইন্ধন সংগ্ৰহ কৰে আৰু তেওঁৰ আঠগৰাকী মুখ্য পত্নীৰ সৈতে একেলগে শৰীৰ জ্বলাই দিয়ে; তেওঁ তেওঁৰ পত্নী ৰেৱতীৰ সৈতে বলৰামৰ মৃতদেহও জ্বলাই দিছিল। তেতিয়া অৰ্জুনে দ্বাৰকা চহৰলৈ গৈ চহৰখনৰ সকলো বাসিন্দাক আঁতৰাই পেলাইছিল যেতিয়া সমগ্ৰ দ্বাৰকা চহৰ বাসুদেৱ সাগৰৰ পানীত ডুব গৈছিল। দ্বাৰকাৰ পৰা ওলাই অহাৰ পিছত অৰ্জুনে সকলো ব্যক্তিক লগত লৈ যোৱাৰ সময়ত, তেওঁ বাটত নিজকে অতি দুৰ্বল অনুভৱ কৰিছিল; আৰু সেয়েহে অভিৰাছ নামেৰে জনাজাত ডকাইতৰ এটা দলে সকলো সম্পদ আৰু কৃষ্ণাৰ সকলো পত্নীক লুণ্ঠন কৰিছিল। অদম্য বীৰত্বৰ অৰ্জুনে ইন্দ্ৰপ্ৰস্থত উপস্থিত হোৱাৰ পিছত বজ্ৰ, অনিৰুদ্ধৰ পুত্ৰ, সেই ঠাইৰ ৰজা কৰি তুলিছিল।”
কৃষ্ণৰ আঠগৰাকী পত্নীয়ে নিজকে কৃষ্ণৰ চিতাত ভৰাই দিছিল আৰু আন ১৬১০০ পত্নীক দস্যুসকলে অপহৰণ কৰিছিল।
📙বিষ্ণু পুৰাণ 5.38.1-11 “কৃষ্ণৰ 8 গৰাকী ৰাণী, যাৰ নাম ৰখা হৈছে, তেওঁলোকৰ মূৰত ৰুক্মিণী আছিল, হৰিৰ মৃতদেহটো আকোৱালি লৈ অন্ত্যেষ্টিক্ৰিয়াৰ জুইত প্ৰৱেশ কৰিছিল। ৰেৱতীয়ে ৰামৰ মৃতদেহটোও আঁকোৱালি লৈ জ্বলন্ত স্তূপটোত প্ৰৱেশ কৰিলে, যিটো তাইৰ বাবে শীতল আছিল, তাইৰ প্ৰভুৰ সংস্পৰ্শত সুখী। এই ঘটনাবোৰ শুনি, দেৱকী আৰু ৰোহিণীৰ সৈতে উগ্ৰসেনা আৰু অনকাদুণ্ডুভিয়ে জুইৰ প্ৰতি নিজকে প্ৰতিশ্ৰুতিবদ্ধ কৰে।”
📙লিঙ্গ পুৰাণ ধাৰা 1.69.86-87 “ক্ৰস্নাই চিকাৰী জাৰাকাৰ কাড়ৰ অজুহাতত মানৱ ৰূপ ত্যাগ কৰিছিল, আৰু সেই চিকাৰীক আশীৰ্বাদ দিয়াৰ পিছত তেওঁ স্বৰ্গলৈ ঘূৰি আহিছিল। অস্তাৱক্ৰাৰ অভিশাপৰ বাবে আৰু লগতে তেওঁৰ নিজৰ মায়াৰ বাবে (ক্ষমতা) ভগৱান ক্ৰস্নাৰ পত্নীসকলক চোৰে অপহৰণ কৰিছিল।”
📙শ্ৰীমদ দেৱী ভাগৱতম 4.25.58-61 “এই শব্দবোৰ কোৱা সুন্দৰ চেহেৰাৰ স্বামকাৰা নীৰৱ হৈ আছিল; তাৰ পিছত এছ’ৰি কৃষ্নাই এছ’আমকাৰাৰ পত্নী গিৰিজাৰ ভৰিত নমস্কাৰ কৰিলে। তেতিয়া দেৱী পাৰ্বতীয়ে বাৰে বাৰে বাসুদেৱক সম্বোধন কৰি ক’লে:– হে শক্তিশালী সশস্ত্ৰ! হে কৃষ্ণা! হে সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ মানুহ! আপুনি সাধাৰণ অনুকৰণীয় গৃহস্থ হ’ব; (সকলো লোকে আপোনাক অনুসৰণ কৰিবলৈ চেষ্টা কৰিব)। যেতিয়া এশ বছৰ পাৰ হ’ব, ব্ৰহ্মা আৰু গান্ধাৰীৰ অভিশাপৰ বাবে আপোনাৰ জাতি বিলুপ্ত হ’ব। আপোনাৰ পুত্ৰ আৰু আন যাদৱসকলে সুৰা পান কৰাৰ বিষয়ে তেওঁলোকৰ জ্ঞান হেৰুৱাব; তেওঁলোকে যুদ্ধক্ষেত্ৰত ইজনে সিজনক হত্যা কৰিব আৰু এনেদৰে বহিষ্কাৰ কৰা হ’ব। [63-64] আপুনি জানিব লাগিব যে অৱশ্যেই কি ঘটিব তাৰ কোনো প্ৰতিকাৰ থাকিব নোৱাৰে; সেয়েহে কোনেও তেওঁলোকৰ বাবে দুখ কৰিব নোৱাৰে; এইটো মোৰ দৃষ্টিভংগীৰ সৈতে আছে। হে মধুসূদনা! আপোনাৰ মৃত্যুৰ পিছত, অস্তাৱক্ৰ মুনিৰ অভিশাপৰ বাবে, আপোনাৰ পত্নীসকলক অদম্য ডকাইতে বলপূৰ্বক চুৰি কৰিব। ইয়াত কোনো সন্দেহ নাই।”
এই পদসমূহত কোৱা হৈছে যে অভিশাপৰ বাবে কৃষ্ণক চিকাৰীয়ে গুলীয়াই হত্যা কৰিছিল আৰু তেওঁৰ পত্নীসকলক ডকাইতে অপহৰণ কৰিছিল। এইটো গ্ৰহণযোগ্য হ’লহেঁতেন যদি কৃষ্ণই নিজৰ ওপৰত অভিশাপ টো লয় আৰু তেওঁৰ পত্নীসকলক অভিশাপৰ পৰা মুক্ত কৰে। কৃষ্ণই ব্ৰাহ্মণৰ অভিশাপক সন্মান কৰি গ্ৰহণ কৰাৰ বাবে অভিশাপআঁতৰাবলৈ তেওঁৰ অক্ষমতা এই পদসমূহত উপস্থাপন কৰা হৈছে। পদ্ম পুৰাণ সংস্কৰণ অনুসৰি, কৃষ্ণই তেওঁৰ পত্নীসকলক তেওঁলোকৰ সৎ পুত্ৰ চাম্বাৰ প্ৰতি আকৰ্ষিত হোৱাৰ পিছত অভিশাপ দিছিল,
📙পদ্ম পুৰাণ 1.23.74-87 “ভগৱানে কৈছিল: হে ব্ৰহ্ম, পদুমৰ পৰা জন্ম গ্ৰহণ কৰা, একেখন চহৰতে বাসুদেৱৰ ষোল্ল হাজাৰ পত্নী থাকিব। ক্ৰস্না, সাৰ্বজনীন আত্মা, হৰিণৰ দৰে চকু, যদু পৰিয়ালৰ সন্মানীয় বংশধৰ, যিয়ে মালতী ফুলৰ মালা মূৰত ৰাখিছিল, আৰু তেওঁৰ প্ৰশংসনীয় পত্নীৰে সজ্জিত হৈ, তেওঁলোকৰ সৈতে ফুলেৰে সমৃদ্ধ বাগিচা এখনত উপভোগ কৰিব, আৰু বসন্ত কালত কোকিল আৰু মৌমাখিৰ জাকত ভৰি থকা হ্ৰদৰ পাৰত অৱস্থিত। সকলো (প্ৰকাৰৰ অলংকাৰেৰে সজ্জিত) জাম্বাৱতলৰ পুত্ৰ চাম্বা ওচৰৰ পথৰ সৈতে গৈ, সঁচাকৈয়ে কিউপিডৰ ৰূপৰ, মহিলাসকলে আকাংক্ষাৰে দেখিব আৰু তেওঁলোকৰ হৃদয়ত আবেগ জাগ্ৰত হ’ব যিসকলে কিউপিডৰ কাড়ৰ দ্বাৰা পীড়িত হ’ব। তেওঁ, পৃথিৱীৰ প্ৰভু, সৰ্বজ্ঞ মাষ্টাৰ, চিন্তা-চৰ্চাৰ চকুৰে এইটো অনুভৱ কৰি তেওঁলোকক এইদৰে ক’ব: “দুষ্টতাই আপোনাক অপহৰণ কৰিব, কিয়নো আপুনি এনেদৰে মোৰ উপস্থিতিত প্ৰেমৰ আৱেগক (চাম্বাৰ বাবে) মনোৰঞ্জন দিছে।” তেতিয়া শ্ৰদ্ধেয় প্ৰভু, শিঙেৰে তৈয়াৰ কৰা ধনুৰ ধাৰক, অভিশাপত পীড়িত (মহিলাসকলৰ দ্বাৰা) ভৱিষ্যতবাণী কৰা, এইদৰে ক’ব: “(আপুনি পালন কৰিব) ভৱিষ্যতে লাভজনক প্ৰতিজ্ঞা, যি য়ে উত্তৰত বাস কৰা মাছমৰীয়াসকলৰ ঋষি দালভ্য, মুক্তিদাতা আৰু এক সীমাহীন (উদাৰতা) মনৰ কথা ক’ব।
” তেনেকৈ কৈ আৰু তেওঁলোকক এৰি ভগৱান অদৃশ্য হৈ গ’ল। তাৰ পিছত এটা (দীঘলীয়া) সময়ৰ পিছত যেতিয়া বোজা (মহান ভাৰতৱাৰৰ ফলস্বৰূপে পৃথিৱীত) পাতল হ’ব আৰু যেতিয়া ক্লাববোৰৰ (যাদৱসকলৰ মাজত) সৈতে কাজিয়া শেষ হ’ব, কেশৱ স্বৰ্গলৈ ঘূৰি আহিব, যেতিয়া গোটেই য়াদু-পৰিয়ালটো আৰু নাথাকিব, যেতিয়া অৰ্জুনকো চোৰে পৰাজিত কৰিব, যেতিয়া ক্ৰছনাৰ পত্নীসকলক অপহৰণ কৰা হ’ব আৰু মাছমৰীয়াসকলে এশ নিযুত বছৰ উপভোগ কৰিব আৰু যেতিয়া তেওঁলোকক (এনেদৰে) পীড়িত কৰা হ’ব, তেতিয়া এজন ভক্ত আত্মা, নামলৈ, অতি তপস্যাৰে (তেওঁৰ কৃতিত্বৰ বাবে) তালৈ আহিব।”
📙পদ্ম পুৰাণ 1.23.91-121 “হে শ্ৰদ্ধেয় মহাশয়, আমি সকলোৱে দুষ্ট জীৱবোৰে উপভোগ কৰি আহিছোঁ; আমি আমাৰ কৰ্তব্যৰ পৰা পিছলি গৈছো (অৰ্থাৎ ভুল কৰিছো)। আপুনি আমাৰ আশ্ৰয়। হে ব্ৰহ্মা, আপোনাক পূৰ্বতে বুদ্ধিমান কেশৱে নিৰ্দেশ দিছিল। প্ৰভুৰ সংস্পৰ্শলৈ অহাৰ পিছত আমি কিয় পতিতা হৈছোঁ? হে আপুনি, যাৰ ধন-সম্পত্তি তপস্যা, তেওঁ আমাক পতিতাসকলৰ কৰ্তব্যৰ বিষয়ে বৰ্ণনা কৰক।” মই আপোনাক ক’ম যে দলভ্য কাইকিতাই তেওঁলোকক কি কৈছিল। দলভ্যই কৈছিল: পূৰ্বতে নাৰদা আপোনাৰ ওচৰলৈ আহিছিল, যিসকলে গৌৰৱান্বিত আছিল, আনহাতে (আপুনি) মানসা হ্ৰদৰ পানীত খেলি আছিল।
আপোনালোক সকলোৱে অগ্নিৰ ছোৱালী আছিল আৰু পুৰণি দিনত নিম্ফ আছিল। অহংকাৰৰ জৰিয়তে নাৰদক অভিবাদন নকৰাকৈ আপুনি ঋষিক গভীৰ আৰু বিমূৰ্ত ধ্যানেৰে সুধিছিল: “নাৰায়ণ আমাৰ স্বামী কেনে হ’ব সেই বিষয়ে আমাক পৰামৰ্শ দিয়ক।” তেওঁৰ পৰা, এই বৰদান আৰু এই অভিশাপটো ওলাই আহিছিল (অৰ্থাৎ নাৰদাই প্ৰাচীন কালত মহিলাসকলক এই আশীৰ্বাদ দিছিল আৰু উচ্চাৰণ কৰিছিল): কাইত্ৰা আৰু বৈসাখাৰ উজ্জ্বল পষেকৰ দ্বাদশ দিনা সোণৰ সামগ্ৰী (ব্ৰহ্মালৈ) সহ কেইখনমান বিচনা দি নাৰায়ণ নিশ্চিতভাৱে আপোনাৰ স্বামী হ’ব (অৰ্থাৎ আপুনি নাৰায়ণক আপোনাৰ স্বামী হিচাপে প্ৰাপ্ত কৰিব); (আৰু) যিহেতু, আপুনি মোক অভিবাদন নকৰাকৈ মোক (এটা প্ৰশ্ন) সুধিছিল, আপোনাৰ সৌন্দৰ্য আৰু সৌভাগ্যৰ প্ৰতি আপোনাৰ স্বাৰ্থপৰ আসক্তিৰ বাবে, আপোনাক চোৰে অপহৰণ কৰিব আৰু পতিতা হ’ব।”
সেয়েহে, নাৰদাৰ অভিশাপৰ বাবে আৰু কেশৱৰ বাবে, আপোনালোক সকলোৱে, আবেগৰ দ্বাৰা বিভ্ৰান্ত হৈ, পতিতা হৈ পৰিছে। হে আপুনি উৎকৃষ্ট মহিলাসকল, এতিয়াও মই কি ক’ম শুনিব। প্ৰভুপ্ৰভু, শ্ৰেষ্ঠ বক্তা, পূৰ্বতে ৰাক্ষসৰ শত আৰু হাজাৰ হাজাৰ পত্নী, অসুৰ (অশুভ আত্মা- দেৱতাৰ শত্ৰু), দিতি আৰু গবলিনৰ পুত্ৰসকলক কৈছিল, যেতিয়া এই (মহিলাসকল) বলপূৰ্বক ভাৱে বিবাহ িত হৈছিল আৰু উপভোগ কৰিছিল (দেৱতাৰ দ্বাৰা), শ শ অসুৰ আৰু ৰাক্ষসক প্ৰাচীন দেৱতা আৰু দেৱতাৰ মাজত দেৱতাসকলে হত্যা কৰিছিল। “হে আপুনি ভক্ত আৰু ধুনীয়া মহিলাসকল, এতিয়া ৰজাৰ বাসগৃহত আৰু দেৱতাৰ মন্দিৰত পতিতা হিচাপে বাস কৰে; আপুনি ৰজা আৰু মালিকৰ পৰা আপোনাৰ জীৱিকা প্ৰাপ্ত কৰিব; আৰু আপোনাৰ সামৰ্থ্য অনুসৰি আপোনালোক সকলোৰে সৌভাগ্য হ’ব। তেওঁ, যি আপোনাৰ ঘৰত মাচুল লৈ প্ৰৱেশ কৰে, আপুনি প্ৰেমৰ মনোভাৱৰ সৈতে প্ৰৱঞ্চনাৰ শূন্যতাৰ সৈতে পৰিৱেশন কৰিব লাগে…
সেই সময়ত, তেওঁ পাঁচটা তীৰ তেওঁৰ আত্মা (অৰ্থাৎ কিউপিড) হিচাপে ৰাখিহৰিৰ ওচৰলৈ যাব (অৰ্থাৎ ৰৈ যাব)। তাই পদুম-চকুৰ (ঈশ্বৰ অৰ্থাৎ ভিষ্ণু) উপাসনা কৰা উচিত, তাৰ পিছত কিউপিডৰ প্ৰশংসা কৰা উচিত। তাই ভৰিৰ উপাসনা কৰা উচিত (দেৱতাৰ প্ৰতিচ্ছবিৰ এইদৰে কোৱা:) ‘কামলৈ মোৰ প্ৰণাম’; (তাই উপাসনা কৰা উচিত) শংকবোৰ (কোৱা:) ‘বৈমোহকাৰিনলৈ মোৰ প্ৰণাম’; (তাই উপাসনা কৰা উচিত) উৎপন্ন অংগ (দেৱতাৰ প্ৰতিচ্ছবিৰ এই দৰে:) ‘কন্দর্পনিধিকে আমাৰ অভিবাদন… এনেদৰে আনাঙ্গাৰ ৰূপৰ প্ৰভু গোবিন্দাক পূজা কৰাৰ পিছত, মহিলাগৰাকীয়ে চেণ্ডেল, ফুল আৰু ধূপেৰে এটা নৈবেদ্য আগবঢ়াইছিল, আৰু তাৰ পিছত পৰম্পৰাগত পালনৰ বিষয়ে জনা ব্ৰহ্মাক আমন্ত্ৰণ জনোৱা, যি বেদ আয়ত্ত কৰিছে আৰু যি কোনো বিকৃতি অবিহনে আছে, আৰু তাৰ পিছত তেওঁক চেণ্ডেল, ফুল আদিৰ আৰাধনাৰে সন্মানিত কৰিছে। তাই প্ৰস্থৰ জোখৰ ব্ৰহ্মা চাউলৰ লগতে ঘিউৰ পাত্ৰ এটা দিব লাগে, (কোৱা:) ‘মাধৱ সন্তুষ্ট হওক’। তাই মনত ৰাখিব লাগে যে শ্ৰেষ্ঠ ব্ৰহ্মা, যিয়ে তেওঁৰ মিঠা ইচ্ছা অনুসৰি ভালদৰে খাইছে, তেওঁ হৈছে ৰতিৰ বাবে নিৰ্ধাৰিত কামদেৱ। মহিলাগৰাকীয়ে সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ ব্ৰহ্মাই যি বিচাৰে সেয়া কৰা উচিত।”
📙পদ্ম পুৰাণ 1.23.130বি-142 “তাৰ পিছত সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ ব্ৰহ্মানাক প্ৰদক্ষিণ কৰি যাবলৈ দিয়াৰ পিছত, তাই বিচনা, আসনৰ দৰে সকলো (প্ৰবন্ধ) ব্ৰহ্মাৰ ঘৰলৈ লৈ যোৱা উচিত। তেতিয়াৰ পৰা যিয়ে যৌন উপভোগৰ বাবে তাইৰ ঘৰলৈ আহে তেওঁক একেদৰে দেওবাৰে সন্মান িত কৰিব লাগে আৰু সদায় আদৰ কৰিব লাগে। এনেদৰে ত্ৰয়োদশ মাহ অহালৈকে, তাই ব্ৰহ্মাক সন্তুষ্ট কৰিব লাগে আৰু তাৰ পিছত তেওঁক তেওঁৰ ঘৰলৈ পঠিয়াব লাগে; তেওঁৰ অনুমতিত (তাই মনোৰঞ্জন কৰিব পাৰে) এজন সুন্দৰ (ব্যক্তি) যেতিয়ালৈকে তেওঁ উপস্থিত নহয় (তাইৰ বাসগৃহলৈ)। যেতিয়া সন্তান জন্ম বা গৰ্ভপাতৰ ফলত অশুদ্ধতাৰ ফলত বা ৰজাৰ পৰা বা ঐশ্বৰিক বা মানৱ (শক্তি)ৰ বাবে বা গ্ৰহণৰ বাবে অসুবিধাৰ ফলত তাইৰ অসুবিধা হয়, তেতিয়া তাই নিজকে তেওঁৰ সামৰ্থ্য অনুসৰি, আঠ ৮ বাৰ আগবঢ়াব লাগে। এই (শপত) মই আপোনাক বিশেষভাৱে বৰ্ণনা কৰিছোঁ, কিয়নো এই পৃথিৱীত পতিতাসকলে সদায়ে এই কৰ্তব্য পালন কৰিব লাগে।
Author = Eesa Zain Rahman